Monday, February 16, 2009

Kelahiran pertama

Salam semua....
Hari ini sejarah ladang kami tercipta apabila menerima kelahiran anak kambing boer pertama kami tepat jam 1.19pm dengan berat badan 4.6kgs semasa ditimbang selepas menerima susu pertama dari ibunya.

Yg lebih menggembirakan kami adalah anak yg dilahirkan adalah betina dan bersaiz besar dan tinggi. Bapak kepada anak ini adalah Stud Buck Fullblood Boer dan ibunya adalah purebred boer. Seronok melihat anak kambing ini sudah mula berjalan.

Dengan kelahiran anak kambing boer pertama ini, semangat kami semakin meluap-luap. Ikutkan hati berat rasa hati nak berangkat ke Ho Chi Minh, Vietnam tapi bila mengenangkan butik pakaian wanita dan kanak2 yg telah lama saya tinggalkan atas jagaan adik saya, perasaan bersalah timbul kerana seakan saya mengabaikan perniagaan yg telah lebih lama saya ceburi. Selain itu saya juga terpaksa menghadiri mesyuarat bersama PTSC PS iaitu anak syarikat kepada PetroVietnam bagi satu projek yg mahu mereka lakukan dlm bulan Ogos 2009 nanti.

Bagi yg biasa ke Melaka, jika berkesempatan bolehlah datang ke butik saya di Bazar Melaka Sentral (BAR Boutique & NAR Butik Kanak2) atau berkesempatan ke Dataran Pahlawan Megamall (Kid's Zone).

So...buat semua, terima kasih saya ucapkan atas segala perangsang dan dorongan yg di berikan. Semangat saya untuk menjayakan Projek Ternakan Kambing Boer ini akan saya teruskan walau telah menerima beberapa ujian pada peringkat awal ini terutama kelewatan menerima kambing2 yg telah lama kami tempah. Diantara tindakan yg kami ambil adalah membeli dari para penternak yg ingin melepaskan kambing mereka. Pada teman2 yg mempunyai kambing boer yg lebih dan mahu dijual (Fullblood atau purebred), silalah berhubungan dengan kami. Kami masih mencari 40 ekor induk boer untuk kami penuhkan kandang pertama.

Wassallam.

Norman Abd Rahman


No comments:

Post a Comment